hhv1

Afgelopen zaterdag stond de tweede thuiswedstrijd van de veldcompetitie op het programma voor HHV 1. Na de pittige pot van vorige week, wat resulteerde in een gelijkspel, mocht de PLUS Cappendijck-formatie het opnemen tegen Harich 1.

Voorafgaand de wedstrijd gaf hoofdtrainer Anrico Scholten aan dat het een belangrijke wedstrijd zou worden om de positie in de poule te gaan bepalen. Met deze gedachte stapten de spelers van HHV 1 het veld in. Met in de aanval: Sem Dekker, Ruben Biemolt, Isan Strijker en Anouk Koopman en in de verdediging: Stef Zwartscholten, Corneel Kikkert, Laura Doldersum en Estelle Boes.

De eerste paar minuten van de wedstrijd wisten beide ploegen te scoren wat resulteerde in een stand van 2-2. Al gauw bleek dat de PLUS Cappendijck-formatie niet lekker in de wedstrijd zat. Harich 1 wist de stand al gauw uit te bouwen en HHV 1 had moeite om met de andere ploeg mee te scoren. Met een stand van 7-12 gingen de ploegen dan ook de rust in.

Tijdens de bespreking in de rust gaf Anrico aan dat als ze wilden winnen ze toch echt een tandje bij moesten zetten. Hij gaf ook aan de nodige wissels te gaan inzetten als er geen verandering kwam. De spelers van HHV 1 stapten met deze bemoedigende woorden het veld weer in.

Waar HHV 1 moeite had met scoren in de eerste helft bleek Harich 1 er in de tweede helft moeite mee te hebben. Lag het dan toch aan de kant van de korf? HHV 1 wist in elk geval de korf weer te vinden en wist de voorsprong van Harich 1 weer in te halen. Scheidsrechter S. Woutstra floot de wedstrijd af met een stand van 19-16. Na hard te hebben geknokt wisten de HHV-ers dan toch te winnen.

Volgende week treden HHV 1 en HHV 2 aan tegen DTS, waar beide ploegen de vorige keer van wisten te winnen. Zal dit weer lukken? Na de wedstrijd is het Szoepfeest met aansluitende de ontblauwing. Wees welkom en geef je nog op als je er bij wil zijn!