Woensdagavond om 18 uur vertrokken de Hollandschevelders naar Groningen om de bekerwedstrijd te spelen tegen NIC 4.

Om 19.30 gaf scheids C. Schaafsma het startsignaal en begon Nic met de eerste aanval. De verdediging die bestond uit Isan Strijker, Anouk Koopman, Ruben Biemolt en Menno Koetsier wisten snel de bal te onderscheppen en te brengen naar het aanvalsvak. In de aanval begonnen Estelle Boes, Laura Doldersum, Corneel Kikkert en Stef Zwartscholten. De HHV'ers wisten de wedstrijd te openen en scoorden uit een vrije bal. NIC wist hier snel op te antwoorden en scoorden net zoals de PLUS Cappendijck-formatie uit een vrije bal. De aanvallen waren voor beide ploegen kort, dit kwam doordat de scheids tijdens de eerste acties vaak floot voor een overtreding. Dit zorgde ervoor dat de eerste 5 doelpunten van de wedstrijd gemaakt zijn doormiddel van een vrije bal of strafworp. HHV wist in de eerste helft immers meer te scoren uit schoten en pakte de voorsprong met 6-8. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust benoemde coach en trainer Anrico Scholten dat we in de aanval de rebound ruimer moesten uitblokken, zodat we vaker konden herhalen. Eerst de aanval goed opzetten en dan de juiste aanvallers uitspelen. Na een kleine peptalk liepen de Hollandschevelders gemotiveerd het veld in om de tweede veld te starten.

In de tweede helft wist de scheids wederom goed zijn fluitje te vinden en kregen de HHV'ers 10 strafworpen tegen waar 8 goals uitkwamen voor NIC. HHV probeerde de rust te bewaren en met geduld de aanvallen op te zetten. Er werden wat wissels in gezet, Sander Biemolt werd ingebracht voor Stef Zwartscholten, die later weer werd ingebracht in het andere vak voor Menno Koetsier. José Kuiper voor Anouk Koopman en Kim Uiterwijk Winkel voor Estelle Boes. De Hollandschevelders wisten nog meerdere keren te scoren uit afstandsschoten en kleine kansen en dit zorgde voor een spannende wedstrijd. In de laatste minuten wisten de Groningers de voorsprong te pakken en werd de eindstand 17-15.

Aankomende zaterdag spelen beide selectie teams thuis. HHV 2 speelt om 14.00 tegen Harich 2. HHV 1 begint om 15.30. Het belooft een spannende pot te worden en alle support is welkom!