Afgelopen zaterdag stond de eerste thuiswedstrijd van de veldcompetitie op het programma voor HHV 1. Met de stevige overwinning van vorige week in het achterhoofd en een fanatieke trainingsweek achter de rug mocht de PLUS Cappendijck-formatie het opnemen tegen Kinea/Udiros 1 uit De Knipe.

Ondanks de gedegen voorbereiding stond het al snel 0-3 in het voordeel van de tegenstanders. HHV wist wel degelijk druk te geven, maar niet voldoende om de tegenstander - die goed op schot was – hierin te hinderen. De doelpunten die hier vielen waren allemaal afstandsschoten. Er moest iets gebeuren voordat het gat te groot zou worden, en dat lukte. HHV wist langzaam terug te komen en in de vierentwintigste minuut stond de thuisploeg nog maar één punt achter met 3-4. Dit was mooi, maar drie doelpunten scoren in vierentwintig minuten is natuurlijk niet voldoende. HHV bleef rustig mee scoren, maar de tegenstander ook waardoor de ruststand 4-6 bedroeg. Aan een gebrek aan kansen lag het niet. Er kon veel worden herhaald door de goede rebound die werd neergezet, maar het afronden bleek lastig voor de Hollandschevelders. Gelukkig was dit ook het geval bij de tegenstanders. Er was dus nog geen man overboord, maar er moest iets gebeuren om het tij in de tweede helft te keren. De wedstrijd kon, wanneer het scoringspercentage hoger zou komen te liggen, gemakkelijk worden gewonnen. Om dit te bereiken moest er echter wel anders worden gespeeld.

In de rust gaf hoofdtrainer Anrico Scholten duidelijke tips op zowel individueel- als groepsniveau. Ook de spelers gaven onderling feedback waarna de PLUS Cappendijck-formatie met frisse moed weer het zonnige veld betrad. Na de nodige positieve peptalks floot scheidsrechter Heuver de tweede helft in waar de tegenstanders begonnen met aanvallen.

De positieve woorden en de tips van de hoofdtrainer bleken een positief effect te hebben gehad. Er werden binnen vijf minuten maar liefst drie doelpunten gescoord door HHV waardoor de ploeg voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong wist te komen. Ook verdedigend wist HHV het beter dicht te zetten dan in de eerste helft. Het leek alsof iedereen meer overzicht had en hierdoor beter de ballijn van de tegenstander wist te hinderen. Er werden veel ballen onderschept waardoor de tegenstander minder aan aanvallen toekwam en niet kon herhalen. Daarna bleef het een nek-aan-nek race tussen de Drenten en de Friezen. Het bleef een tijdje gelijk spel; het stond eerst 7-7, daarna een tijdje 8-8 en de laatste minuten probeerden beide ploegen de 9-9 gelijkspel nog in hun voordeel te veranderen. Aan de kant van HHV werden nog de nodige wissels gedaan in een poging om hiermee wat te forceren, maar ook dit pakte niet uit als gehoopt. Het bleef 9-9.

Na de wedstrijd vond nog een kort reflectiemoment plaats onder leiding van de hoofdtrainer. Wat goed en fout ging op individueel- en groepsniveau werd besproken zodat hier de aankomende week aandacht aan besteed kan worden tijdens de trainingen. Momenteel hebben HHV 1 en Kinea/Udiros 1 beide 3 punten, gevolgd door Harich 1 met 2 punten en op de laatste plek staat DTS 1 met 0 punten. Volgende week neemt HHV 1 het wederom op eigen veld op tegen Harich 1.