Zaterdag 7 september begon voor de Hollandscheveldse korfballers de najaar competitie. Na een uitgebreide voorbereiding onder leiding van de nieuwe trainer en coach Anrico Scholten was het eerste team van HHV klaar om het seizoen af te trappen.

De opstelling waarin de PLUS Cappendijck-formatie het opnam tegen de ploeg uit Surhuizum was iets anders dan normaal. In de aanval startten Corneel Kikkert, Stef Zwartscholten, Irene Hartman en Estelle Boes. Het verdedigende vak bestond uit Ruben Biemolt, Sander Biemolt, Birgit Strijker en Isan Strijker. Na een duidelijke bespreking voorafgaand aan de wedstrijd begon het team aan de warming-up.

Na het startsignaal van de scheidsrechter was het de Hollandscheveldse verdediging die ervoor zorgde dat het balbezit snel kon worden overgedragen aan het aanvalsvak. Hier werd de score in de eerste minuut geopend door Irene Hartman, die in de derde minuut nog een doelpunt wist te maken. De Friezen weten hier goed op te reageren en maken kort hierna de 1-2. Na nog een score van beide ploegen is het HHV dat weet uit te lopen naar een stand van 3-12 wanneer scheidsrechter Brands het rustsignaal geeft.

In de kleedkamer wordt door coach Anrico Scholten uitgebreid uitgelegd wat er goed gaat en waaraan gewerkt moet worden in de tweede helft van de wedstrijd. Enkele wissels worden aangegeven en dan is het alweer tijd voor de spelers om terug te keren naar het zonovergoten veld. Aan het begin van de tweede helft werd Lisanne Hummel ingebracht voor Isan Strijker. Ook deze helft weet HHV de score te openen, ditmaal met een afstandsschot van Sander Biemolt. Door de drukkende warmte is het afzien voor de spelers van beide ploegen. Het wordt voor de HHV-ers lastiger om de kansen af te ronden, waar de ploeg uit Friesland juist meer scoort dan in de eerste helft. Het gat tussen de ploegen blijft echter te groot voor de ploeg uit Surhuizum om een comeback te maken.

Later in de tweede helft hebben nog enkele wissels plaatsgevonden. Sem Dekker nam de plaats in van Sander Biemolt, Laura Bremer kwam erin voor Irene Hartman en Menno Koetsier werd enkele malen tactisch doorgewisseld voor Stef Zwartscholten. In de slotfase van de wedstrijd kwam José Kuiper er nog in voor Laura Bremer, en niet veel later werd de wedstrijd afgefloten met een stand van 10-20 in het voordeel van de Hollandschevelders.

Doelpunten deze wedstrijd kwamen van Ruben Biemolt (4), Estelle Boes en Irene Hartman (beide 3), Stef Zwartscholten, Sander Biemolt en Corneel Kikkert (allen 2), Sem Dekker, Birgit Strijker, Lisanne Hummel en Isan Strijker (allen 1).

Het tweede team heeft ook goede zaken gedaan door hun wedstrijd tegen DTS 2 te winnen met een stand van 12-14. Volgende week vinden de eerste thuiswedstrijden plaats tegen Kinea/Udiros.

Geschreven door: Isan Strijker