Zaterdag 1 juni trad de PLUS Cappendijck-formatie aan tegen Rood-Wit 1 uit Wezep. Om een goede stap richting klassebehoud te zetten was het belangrijk om de punten in Hollandscheveld te houden. Bij de eerste ontmoeting tussen beide ploegen was het Rood-Wit die overtuigend wist te winnen met een stand van 16-11.

In de aanval startten Stef Zwartscholten, Ruben Biemolt, Birgit Strijker en Estelle Boes. In de verdediging startten Corneel Kikkert, Sem Dekker, Mandy Schuring en Laura Doldersum.

Om 15:30 floot scheidsrechter A.R. Dalmolen de wedstrijd in.

De wedstrijd begon goed voor HHV en ze pakte gelijk een kleine voorsprong van 4-1. Gedurende de eerste helft ging het gelijk op waarbij het verschil nooit groter was dan 3 doelpunten. Beide ploegen hadden het verdedigend goed staan waardoor er veel energie in de aanval gestopt moest worden om tot scoren te komen. Aan het eind van de eerste helft was het Rood-Wit die de voorsprong wist te pakken, 8-10. Met nog 1 minuut op de klok leek het erop dat Rood-Wit met een voorsprong de rust in zou gaan. Echter wist HHV voor de rust de stand nog recht te trekken en werd er gerust met een stand van 10-10.

In de rust vertelde Rick Duinkerken dat we in de tweede helft niet moesten verzwakken en iets secuurder moesten zijn met de kansen die we in de eerste helft namen.

De tweede helft ging net zoals de eerste helft gelijk op maar het was HHV die de grip langzamerhand begon te verliezen op de wedstrijd. Rood-Wit wist langzaam een voorsprong op te bouwen en deze uit te bouwen. Met een stand van 16-20 floot de scheidsrechter af.

Volgende week zaterdag 8 juni speelt de selectie van HHV de laatste wedstrijden van dit seizoen. Beginnend met het tweede team dat om 13:55 speelt tegen AVO 3. Later op de dag neemt het eerste van HHV het op tegen DIO/Donkerbroek/ODIS/VZK 1 in Donkerbroek.