HHV speelde zaterdag 25 mei tegen De Pein in Opeinde. Vorige week won De Pein van de Hollandschevelders en hierdoor waren de spelers extra gedreven om nu de punten mee naar Hollandscheveld te nemen.

Scheidsrechter H. Brouwer floot om 15:30 en toen kon de wedstrijd gaan beginnen. In de aanval startten Stef Zwartscholten, Ruben Biemolt, Birgit Strijker en Estelle Boes. Dit aanvalsvak wist geduldig te zoeken naar de juiste kansen en zo kwam de PLUS Cappendijck-formatie door middel van een strafworp en een kleine kans op 0-2 voorsprong. De Pein wist hier gelijk antwoord op te geven en de stand werd gelijk 2-2. In de beginfase van de wedstrijd leek HHV in de aanval nog wat zoekende en kwam moeilijk tot score. HHV was in de verdediging tevens sterk, De Pein kreeg het moeilijk en de bal was na 1 schot weer voor de Hollandschevelders. De Pein wist slim hun lichaam in de strijd te gooien, waardoor de scheids De Pein kansen gaf met vrije ballen en strafworpen. Hier maakte De Pein dankbaar gebruik van. Beide teams wisten voor de rust nog de meermaals de korf te vinden waardoor we de rust in gingen met een stand van 7-7.

In de rust benoemde coach Rick Duinkerken dat we allemaal nog een tandje erbij moeten zetten. We moeten gefocust blijven en alles geven. We moeten voorkomen dat we overtredingen tegen kunnen krijgen en dus sommige situaties vermijden. HHV pept elkaar op en gaat vol energie de tweede helft in.

In de tweede helft weet HHV snel de korf te vinden, maar De Pein weet een paar minuten later ook te scoren. Het is 8-8. HHV begint in dit gedeelte van de wedstrijd telkens een voorsprong te pakken, maar De Pein blijft aanhaken waardoor het verschil niet groter wordt dan 2. Dit blijft doorgaan tot de 11-13. HHV heeft vertrouwen en de Pein lijkt zich meer terug te trekken. HHV weet in de eindfase vooral te scoren door afstandsschoten en het eindsignaal klinkt met een stand van 13-18.

Het tweede team van HHV heeft na een spannende pot ook gewonnen van de Pein met een stand van 11-12. Volgende week zaterdag 1 juni spelen beide selectieteams in Hollandscheveld. We kunnen alle aanmoediging gebruiken. Het tweede speelt om 14.00 en het eerste volgt hierna om 15:30.