De spelers van HHV 1 straalden afgelopen zaterdag minder dan de zon deed. Na twee korfbalvrije weekenden leek de PLUS Cappendijck-formatie het wedstrijdritme even kwijt te zijn tijdens de wedstrijd tegen de Pein 1, een team dat op papier gemakkelijk te verslaan leek te zijn.

Waar de Hollandschevelders met zelfvertrouwen het veld instapten met De Pein 1, een team dat uit de derde klasse komt en de afgelopen wedstrijden stevige nederlagen heeft geleden, kwam hier al snel verandering in. De spelers van De Pein wisten in de eerste minuten direct op een 0-2 voorsprong te komen, iets wat de Hollandschevelders nogal overviel. HHV leek zich te herpakken met een doelpunt, maar De Pein antwoordde vrij snel met twee tegendoelpunten. De ploeg uit Opeinde behield de voorsprong in de loop van de eerste helft, maar het gat werd minder groot richting de rust. Een reeks van drie doelpunten aan de kant van HHV maakte dat het een aantal minuten gelijk stond. Helaas werd de 6-6 vlak voor rust nog 6-7 in het voordeel van de uitspelende ploeg. Met één punt achterstand de rust in tegen De Pein; iets wat niemand had verwacht.

In de rust sprak coach Rick Duinkerken het team toe. De boodschap was duidelijk: het spel was niet goed, er moest een tandje bij en het team moest het in de tweede helft ‘clean’ houden zodat er geen strafworpen en vrije ballen meer werden weggegeven. Bij een wedstrijd die al taai verloopt is elke strafworp of vrije bal die je tegen krijgt extra duur, dus dit moest worden voorkomen. De vakken besproken nog kort wat er per vak concreet moest gaan gebeuren en het team stapte het veld weer in. Ondanks de realistische woorden van de coach en de achterstand op het scorebord had het team nog genoeg hoop; één punt verschil is immers maar weinig.

Helaas startte ook de tweede helft direct met twee tegendoelpunten. De Pein wist weer vrij gemakkelijk de korf te vinden. Daarna wist ook HHV weer te scoren, maar helaas scoorden beide ploegen om en om waardoor de achterstand niet werd ingehaald. Bovendien kreeg HHV ook in de tweede helft veel strafworpen en vrije ballen tegen waardoor De Pein nog verder wist uit te lopen. Er werden een aantal tactische wissels gedaan en er werden spelers van vak gewisseld. Misschien was dit een manier om de winst nog binnen te slepen. Helaas vielen er ook in het laatste deel van de tweede helft vrijwel alleen doelpunten aan de kant van De Pein. HHV wist ondanks de peptalks en wissels geen antwoord te geven op deze doelpuntenreeks. Ondanks het feit de Hollandschevelders wel veel schotkansen en rebound hadden, vielen er maar geen doelpunten. Na 60 minuten speeltijd floot scheidsrechter den Boer af met een eindstand van 12-20: een zware nederlaag voor HHV 1 deze week.

HHV 1 zal de komende weken hard trainen om zich te herpakken in de overige veldwedstrijden. Met drie gespeelde wedstrijden en nog drie wedstrijden op het programma zitten we alweer op de helft van de competitie. Met nog weinig wedstrijden in het vooruitzicht is het zaak dat HHV 1 de komende tijd geen punten meer laat liggen om de schade te beperken. Over twee weken speelt HHV 1 wederom tegen De Pein. In de weken erna staan wedstrijden tegen Rood-Wit 1 en DIO/Donkerbroek/ODIS/VZK 1 op het programma.