Afgelopen zaterdag stond voor de PLUS Cappendijck-formatie een kampioenswedstrijd op het programma tegen de directe concurrent Harich. Het kampioenschap zou bepaald worden in Harich, wat voordelig was voor de Friese ploeg. Bij aanvang van de wedstrijd stond HHV op twee punten voorsprong. Wanneer beide ploegen op gelijke hoogte zouden komen in de poule, zou er in eerste instantie gekeken worden naar het onderlinge resultaat. Wanneer dit gelijk zou zijn werd er naar het doelsaldo gekeken. Doordat HHV de vorige keer met drie punten verschil had gewonnen van Harich mocht HHV niet met meer dan twee punten verschil verliezen om het kampioenschap officieel te maken. Als Harich met meer dan twee doelpunten verschil de wedstrijd zou winnen, zou dat team kampioen worden op doelsaldo.

HHV startte in dezelfde opstelling als vorige week. De verdediging bestond uit Isan Strijker, Anouk Koopman, Sem Dekker en Corneel Kikkert. Het aanvallende vak bestond uit Laura Doldersum, Estelle Boes, Stef Zwartscholten en Sander Biemolt.

HHV opende al snel de score in Harich met een strafworp, waar Harich meteen op wist te reageren met twee goals. Lange tijd bleef het gelijk op gaan en bleef het stuivertje wisselen. De wedstrijd was vanaf seconde één een fanatieke strijd. Voor rust wisten de Hollandschevelders een kleine voorsprong op te bouwen van 7-9. HHV ging dus met een goede uitgangspositie de rust in.

Na de rust werd het direct moeizamer voor HHV. Het was duidelijk dat de thuisspelende partij niets meer te verliezen had en alles op alles zou zetten om alsnog een kans te maken op het kampioenschap. HHV maakte minder kansen af en wist minder vaak te scoren. Dit resulteerde in een spannende eindfase. Het was Harich dat ondertussen op een voorsprong van 4 punten stond. HHV wist het nog naar een stand te brengen van 14-11. Het lukte de Hollandschevelders helaas niet om het verschil nog kleiner te maken ondanks vele kansen. Bij een stand van 14-11 werd er afgefloten. HHV werd op doelsaldo geen kampioen en speelt na de winter wederom in de derde klasse.

Het tweede selectieteam heeft ook verloren van Harich 2. Gelukkig was het team al zeker van handhaving in de tweede klasse. De eindstand van deze wedstrijd was na een spannende slotfase 14-12 in het voordeel van de Friezen.

De wedstrijden van zaterdag waren de laatste van het seizoen voor de selectie uit Hollandscheveld. Dit betekent dat de komende weken de selectie zich zal voorbereiden op het zaalseizoen, waarin het eerste, na vorig jaar gepromoveerd te zijn, uitkomt in de eerste klasse.