Zaterdag 10 februari mocht HHV uit Hollandscheveld het opnemen tegen de Parabool uit Groningen. Voor beide ploegen was dit een belangrijke wedstrijd, omdat de winnaar de koppositie zou pakken in de competitie.

De wedstrijd stond onder leiding van J. van der Noordaa.

HHV startte met een kleine wijziging in de opstelling met in de aanval: Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. In de verdediging starten: Sem Dekker, Corneel Kikkert, Laura Doldersum en Anouk Koopman.

HHV begon goed aan de wedstrijd door in een vrij korte tijd een voorsprong te pakken van 4-1. De Parabool wist zich goed te herpakken en kwamen al snel weer op een gelijke stand van 6-6. Dit was een reden voor trainer/coach Rick Duinkerken om een time-out aan te vragen om alle spelers van HHV weer op scherp te zetten. Beide ploegen gingen hierna gelijk op met elkaar, alleen was het de Parabool die aan het eind van de 1ste helft in een korte periode de stand van 10-10 wist om te zetten in een stand van 10-16.

In de rust werd de PLUS Cappendijck-formatie erop gewezen door coach Rick Duinkerken dat er slimmer moest worden verdedigd. Het waren voornamelijk de dames van de Parabool die met scherpte schoten van verre afstand. Hierdoor moesten de heren van HHV meer vertrouwen geven aan de dames, zodat er meer verdedigende druk kon worden gegeven.

HHV ging met goed vertrouwen de 2de helft in maar al snel was het duidelijk dat de Parabool de betere ploeg was en wisten de spelers uit Groningen het verschil te vergroten naar 10 doelpunten. HHV probeerde de stand nog goed te maken door verschillende wissels toe te passen, maar dit maakte jammer genoeg geen verschil. Na 60 minuten floot de scheidsrechter de wedstijd af met een stand van 18-30.

Op zaterdag 2 maart speelt HHV 2 uit tegen DOW/TFS/WEZ Handich 3 in Houtigehage en speelt HHV 1 tegen Oerterp/VKC 1 in Ureterp.