Het waren de Hollandschevelders die afgelopen zaterdag mochten afreizen naar Dokkum om daar aan te treden tegen De Granaet. In het vorige duel tegen de Granaet wist HHV nipt te winnen met een eindstand van 18-17, het beloofde dus een pittige wedstrijd te worden.

De PLUS Cappendijck-formatie begon deze week weer in de vaste basisopstelling met in de aanval Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. In de verdediging startten Corneel Kikkert, Sem Dekker, Laura Doldersum en Mandy Schuring.

Het was zaak om vanaf de eerste minuut scherp te zijn en de spelers uit Dokkum geen ruimte te geven om mee te kunnen scoren. Met deze opdracht begonnen de spelers sterk aan de wedstrijd. Er werd goed verdedigd waardoor De Granaet weinig kans kreeg. Aanvallend hadden de spelers tijd nodig om tot de eerste doelpunten te komen, maar door het goede verdedigingswerk lag het initiatief aan de kant van HHV in de startfase van de wedstrijd. De stand werd 0-4 in het voordeel van HHV. Ondanks dat de Dokkumers mee begonnen te scoren, lukte het HHV gedurende de hele eerste helft om een redelijke voorsprong te behouden. Met een stand van 6-9 werd het rustsignaal gegeven.

In de rust benadrukte trainer/coach Rick Duinkerken dat de spelers hun eigen spel moesten blijven spelen en uit moesten blijven gaan van hun eigen krachten. De opdracht was om beheerst te blijven spelen om onnodige overtredingen eruit te houden.

In de tweede helft was het de Granaet dat langzaamaan terug kwam in de wedstrijd. HHV had moeite met het afronden van de kansen, waar de Granaet gemakkelijker ging scoren. Er was iets anders nodig in het spel, wat maakte dat er een flink aantal wissels werd doorgevoerd. Met behulp van Menno Koetsier werden Sem Dekker en Ruben Biemolt van vak gewisseld. Anouk Koopman werd ingebracht voor Birgit Strijker. Het bleef lastig voor de spelers om door te pakken. Richting de eindfase van de wedstrijd lukte het De Granaet zelfs om op een voorsprong te komen van 14-12. HHV moest blijven knokken om opnieuw terug te komen en aan te sluiten. Sander Biemolt werd ingewisseld voor Corneel Kikkert, Birgit Strijker kwam terug op de plaats van Anouk Koopman, om haar vervolgens aanvallend nog in te brengen voor Mandy Schuring.

HHV wist zich terug te knokken naar een gelijke stand van 15-15. De laatste minuten waren zenuwslopend, maar geen van beide partijen lukte het nog om tot een doelpunt te komen. Na zestig spannende speelminuten floot scheidsrechter Dalmolen af. Een gelijke stand waar HHV toch enigszins tevreden mee mag zijn.

Ook speelde het eerste team afgelopen donderdag nog de resterende vijfentwintig minuten tegen ROG, welke in november gestaakt werd wegens een afgebroken paal. Met een voorsprong van zeven punten leek het bijna onmogelijk deze wedstrijd nog uit handen te geven. De HHV-ers hielden hun hoofd koel en wisten met een eindstand van 25-19 overtuigend te winnen.

Al met al hebben de spelers de afgelopen week drie belangrijke punten afgedwongen, wat resulteert in een klein gat tussen HHV en haar achtervolgers. Twee zwaarwegende wedstrijden richting de eindfase van de competitie.

Volgende week zaterdag staat er opnieuw een belangrijke wedstrijd op het programma tegen koploper De Parabool. Deze thuiswedstrijd wordt gespeeld om 18.20 uur in sporthal De Marke. Hieraan voorafgaand speelt HHV 2 tegen dezelfde club om 17.05 uur. Veel aanmoediging zal nodig zijn bij deze cruciale wedstrijd.Volgende week zaterdag staat er opnieuw een belangrijke wedstrijd op het programma tegen koploper De Parabool. Deze thuiswedstrijd wordt gespeeld om 18.20 uur in sporthal De Marke. Hieraan voorafgaand speelt HHV 2 tegen dezelfde club om 17.05 uur. Veel aanmoediging zal nodig zijn bij deze cruciale wedstrijd.