Afgelopen zaterdag speelde HHV een belangrijk duel in het Friese Noordwolde. Het einde van de competitie nadert en met nog twee speelrondes te gaan stond er voor beide partijen veel op het spel. Waar tegenstander De Hoeve de punten hard nodig had om degradatie te voorkomen, zou HHV zeker zijn van promotie bij winst. Beide ploegen waren dan ook gebrand om te winnen.

De PLUS Cappendijck-formatie speelde in gewijzigde opstelling. In de aanval begonnen Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. Het verdedigingsvak bestond uit Sem Dekker, Corneel Kikkert, Mandy Schuring en Rolanda Smit.

De start van de wedstrijd verliep stroef. De Hoeve wist als eerst de korf te raken en kwam al snel op een voorsprong van 3-0. HHV moest er een tandje bij doen om het initiatief in de wedstrijd terug te nemen. Gelukkig lukte dit en pakten de spelers door. Niet lang daarna begonnen de doelpunten te vallen aan de kant van de Hollandschevelders en wist HHV de voorsprongspositie over te nemen. Gedurende de rest van de eerste helft bleven de spelers van HHV alert. Ondanks dat De Hoeve enigszins mee bleef scoren, lukte het om de verkregen voorsprong langzaam uit te breiden. Dit maakte dan ook dat de rust ingegaan werd met een stand van 10-14 in het voordeel van HHV.

In de rust benadrukte trainer/coach Rick Duinkerken dat het belangrijk was de rust te bewaren en dat de behaalde voorsprong nu uitgebouwd zou moeten worden. De scherpte die bij aanvang van de wedstrijd even kwijt leek te zijn, moest nu vastgehouden worden.

In de tweede helft lieten de spelers van HHV zien wat ze moesten laten zien. Het lukte De Hoeve niet om terug te komen en daarmee was het gevaar geweken. Promotie leek steeds dichterbij te komen. Reboundend was HHV aan de betere hand, waardoor de Hollandschevelders konden blijven herhalen en doelpunten bleven scoren. De voorsprong werd verder uitgebreid en uiteindelijk floot scheidsrechter Van der Lee bij een stand van 17-24 af. HHV heeft de winst keurig afgedwongen en de punten mee naar huis genomen.

Met deze punten op zak is het HHV na jaren weer gelukt te promoveren naar de eerste klasse in de zaal. Een knappe prestatie voor het team en voor trainer Rick Duinkerken de kers op de taart in zijn laatste jaar als hoofdtrainer bij HHV. Volgende week zaterdag zal het vlaggenschip van HHV de laatste wedstrijd in de competitie thuis spelen. Een wedstrijd waar HHV vrijuit kan spelen, maar uiteraard nog steeds de laatste te behalen punten in Hollandscheveld wil houden. HHV speelt aanstaande zaterdag om 18.20 uur tegen WSS. Hieraan vooraf staat nog een belangrijke wedstrijd voor het tweede team op het programma. In de strijd tegen degradatie is alleen winst genoeg om te handhaven. Het tweede team speelt om 17.05 uur in sporthal De Marke. Veel aanmoediging zal belangrijk zijn om het team veilig te spelen.