Zaterdag 20 januari reisde HHV 1 af naar Groningen voor de wedstrijd tegen ROG 1. In de aanval startten Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Birgit Strijker en Estelle Boes. In het verdedigende vak waren dit Corneel Kikkert, Sem Dekker, Laura Doldersum en Anouk Koopman.

De PLUS Cappendijck-formatie startte de wedstrijd sterk, met een voorsprong van 0-2. ROG wist in de eerste minuten ook te scoren, maar niet op hetzelfde tempo als HHV 1. De Hollandschevelders hadden veel rebound, zowel in het aanvallende als het verdedigende vak. Op die manier kon de eigen aanval veel herhalen, en werden de tegenaanvallen van de Groningers al gauw gestopt. ROG wist hier en daar een goede aanval neer te zetten, maar afrondend vermogen ontbrak bij de Groningers. HHV was zeker de eerste helft duidelijk de betere partij, wat resulteerde in een score van 6-11 in de rust.

In de rust stond voorop dat het team het goed deed. ROG verdedigde tegen één van beide vakken achter, wat enig effect had, maar ook dit werd goed besproken in de rust. Na de rust betrad HHV de zaal met een goed gevoel; ze wisten dat ze de betere partij waren en hoe ze deze wedstrijd gingen doorpakken.

De tweede helft begon daarentegen niet geheel volgens plan. De Groningers wisten de eerste paar minuten even meer te scoren dan HHV. Ook werden de tweede helft veel vrije ballen en strafworpen gegeven door de scheidsrechter. Dit gebeurde weliswaar aan beide kanten, maar het onderbrak het spel wel steeds. Gelukkig wist HHV ook hier dankbaar gebruik van te maken; er werd op deze momenten veel gescoord, waar ROG steken liet vallen bij de strafworpen en vrije ballen. Hierdoor werd het gat tussen beide partijen even wat kleiner, zelfs tot maar 1 doelpunt verschil. HHV bleef vertrouwen houden, ze lieten de kaas niet zomaar van hun brood eten. Er moest iets gebeuren, en zo zochten beide vakken ook naar oplossingen. De spelers pepten elkaar op, bleven scherp en gaven nog even alles om de Groningers voor te blijven.

In de laatste minuten wist HHV toch duidelijk te maken dat ze vandaag de punten verdienden. Na enige tactische wissels en peptalks onderling wist HHV een eindstand te bereiken van 22-25; een terechte overwinning.

Volgende week speelt de selectie in het Activum in Hoogeveen. HHV 2 begint om 17:10 uur aan de wedstrijd tegen Quick '21/V&V 3 en om 18:20 uur speelt HHV 1 tegen Lintjo 1.