Zaterdag 13 januari was het tijd voor de eerste competitie ronde van 2024 en mochten HHV 1, 2 en 3 het opnemen tegen WWS uit oude Pekela. Voor deze speelronde werd er speciaal een spelersbus geregeld met veel supporters. Deze supporters zouden nog heel belangrijk worden voor HHV.

De wedstrijd stond onder leiding van L. Veenstra.

HHV startte met de bekende opstelling met in de aanval: Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. In de verdediging starten: Sem Dekker, Corneel Kikkert, Laura Doldersum en Mandy Schuring.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het HHV 3 gelukt om een knappe overwinnen te boeken door in plaats van 8 man, van 9 man te winnen. HHV 2 lukte het echter niet om de overwinning mee naar huis te nemen. Het was een taak van HHV 1 om de supporters niet in te de steek te laten en de overwinnen binnen te halen.

Voor de beide ploegen was het een belangrijke wedstrijd omdat beide teams op 8 punten stonden. Beide ploegen begonnen stroef aan de wedstrijd en konden de korf niet makkelijk vinden. De stand ging gelijk op waarbij WWS een constante voorsprong wist te behouden van 2 / 3 doelpunten. Ondanks een volle bus met supporters wist HHV het publiek niet te verwennen en werd er gerust met een magere stand van 8-6.

In de rust werd de PLUS Cappendijck-formatie erop gewezen door coach Rick Duinkerken dat er met meer energie en overtuiging gespeelt moest worden. HHV slaagde er de eerste helft niet in om hun beste spel te laten zien. HHV moest sterk aan de tweede helft beginnen en zo snel mogelijk de voorsprong pakken.

HHV begon goed aan de tweede helft en wist de korf net wat vaker te vinden dan WWS. Na tien minuten spelen was het voor het eerst sinds het begin van de wedstrijd gelijk, 10-10. Dit kwam mede door het toepassen van een paar slimme wissels waarbij Sem Dekker en Stef Zwartscholten wisselden van vak. Dit zorgen voor iets meer rebound overwicht waardoor er meer herhaald kon worden. Halverwege de tweede helft gingen de supporters van HHV achter hun vereniging staan en dit zorgde voor het laatste zetje die het eerste team nodig had. HHV wist in een korte periode meerdere malen de korf te vinden en wedstrijd te bepalen met een stand van 15-18.

Ondanks het verlies van HHV 2 waren er genoeg redenen om de dag af te sluiten met een feestje die nog tot in de late uurtjes zouden duren.

Op zaterdag 20 januari spelen HHV 1 en 2 uit tegen ROG uit Groningen.