2023 12 10HHV1b

Afgelopen zaterdag speelde HHV 1 tegen Oerterp 1. Om 18.20 floot scheidsrechter M. Hulleman de wedstrijd in met Ruben, Stef, Birgit & Estelle in de aanval en Corneel, Sem, Mandy & Laura in de verdediging. Uiteraard was Rick Duinkerken aanwezig als coach met ondersteuning van Edwin Rombout en Richard Botter. Deze wedstrijd was HHV F3 team van de week.

HHV begon zwak aan de wedstrijd en kwam al snel door een vrije bal op 0-1 achterstand. Na vier minuten spelen wist ook eindelijk de PLUS Cappendijck-formatie de korf te vinden. Ruben maakte de stand weer gelijk met een afstandsschot, 1-1. Daarna was het Oerterp dat weer wist te scoren door een afstandsschot, 1-2. Vanaf dat moment ging HHV meer scoren met doelpunten van Ruben, Stef, Laura, Estelle, Birgit, Mandy & Corneel. Dat leidde tot een stand van 9-3 in het voordeel van HHV. Onder deze grote reeks doelpunten zaten veel afstandsschoten. Vlak voor rust werd er door beide ploegen nog gescoord en er werd gerust met een stand van 10-5 in het voordeel van HHV. Het was wel duidelijk dat we niet speelden zoals we dat de laatste weken wel deden.

In de rust vertelde coach Rick Duinkerken dat we niet fel genoeg begonnen aan de wedstrijd, maar dat we ons gedurende de eerste helft goed herpakt hebben. We waren als team zeker in staat om van deze ploeg te winnen. De tweede helft moesten we meer op zoek gaan naar de juiste kansen en daarbij de rust bewaren om goede aanvallen te spelen en zo te kunnen herhalen. Verdedigend moesten we druk zetten om de tegenstanders tot lastige kansen te dwingen. Daarbij was het ook belangrijk om clean te spelen en geen onnodige vrije ballen tegen te krijgen.

Weer terug op het veld was het Oerterp dat gelijk een doelpunt maakte door middel van een doorloopbal, 10-6. Birgit wist hier ook met een mooie doorloopbal op te antwoorden voor HHV, 11-6. Er ontstond weer een mindere fase voor HHV waarbij Oerterp door twee afstandsschoten en een vrije bal op een stand van 11-9 kwamen. Oerterp was weer helemaal terug in de wedstrijd en was erop gebrand om nog voor de punten te strijden. Met doelpunten van Estelle, Corneel en Birgit werd dit gat weer vergroot naar vijf punten, 15-10. Coach Rick Duinkerken bracht drie wissels in de hoop dat HHV nog verder kon uitlopen. Estelle, Stef & Ruben werden gewisseld voor Anouk, Sander & Menno. Dit leverde niet het gewenste resultaat op, dus werd Ruben weer terug gewisseld voor Menno. Oerterp wist nog tot maximaal drie punten verschil terug te komen, 16-13. Uiteindelijk floot de scheidsrechter de wedstrijd af met een stand van 19-14 in het voordeel van HHV.

Corneel kreeg tijdens de wedstrijd nog een gele kaart na herhaaldelijke waarschuwingen van de scheidsrechter voor fysiek spel. Hierdoor is hij helaas onze volgende thuiswedstrijd geschorst. We hopen dat we hierin steun kunnen krijgen van onze heren uit het tweede. Desondanks zullen we onze laatste thuiswedstrijd van dit jaar er alles aan doen om de punten in Hollandscheveld te houden.

Ondanks een matige start van de wedstrijd voor HHV bleven de punten toch in Hollandscheveld. Er zijn in ieder geval voldoende leerpunten om mee te nemen naar de volgende wedstrijd. Deze vindt plaats op zaterdag 16 december in Hollandscheveld. Het eerste team van HHV neemt het dan op tegen De Hoeve 1 uit Noordwolde. Aanvang van deze wedstrijd is 18.50. Ook het tweede team van HHV speelt dan haar laatste wedstrijd van dit jaar tegen De Hoeve 2. Aanvang van deze wedstrijd is 17.30. We hopen dat we dan weer net zoveel support krijgen als afgelopen zaterdag.