Op zaterdag 2 december mocht HHV 1 het tijdens de vierde competitiewedstrijd het opnemen tegen De Parabool 1 uit Groningen.

De wedstrijd stond onder leiding van A.F. Van der Meer.

HHV startte met de bekende opstelling met in de aanval: Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. In de verdediging starten: Sem Dekker, Corneel Kikkert, Laura Doldersum en Mandy Schuring.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het belangrijk voor beide ploegen om extra fanatiek te beginnen met de warming up. Met een gevoelstemperatuur van 0 ÂșC was dit noodzakelijk om blessures te voorkomen.

Parabool begon sterk aan de wedstrijd en wist al snel op een voorsprong te komen van 3-0. Het waren voornamelijk de dames van de Parabool die met scherpte schoten. Elke centimeter ruimte die HHV weggaf werd gelijk omgezet in een doelpunt. Voor HHV duurde het even maar wisten na 5 minuten te spelen de korf ook te vinden. Al snel in de wedstrijd wist Parabool een gat te slaan van 5 doelpunten. Dit was een teken voor coach Rick Duinkerken om een time-out aan te vragen. Na de time-out werden er door beide vakken verdedigend andere keuze gemaakt en dit zorgde ervoor dat de Parabool niet nog verder uitloop op HHV. Beide ploegen bleven scoren maar het onderlinge verschil werd niet groter. Er werd gerust met een stand van 19-12

In de rust werd de PLUS Cappendijck-formatie erop gewezen door coach Rick Duinkerken dat er een gebrek aan energie was bij alle spelers en dat dit de oorzaak was van de achterstand. HHV moest ervoor zorgen dat zij in de tweede helft de ploeg waren met meer energie om zo de achterstand van 7 doelpunten goed te maken.

Aan het begin van de tweede helft waren beide ploegen wederom gelijk aan elkaar. Het scoren ging gelijk op. Echter wist HHV langzamerhand het gat van 6 doelpunten kleiner te maken. Met nog 10 minuten op de klok was het invaller Anouk Koopman die de 23-20 scoorde. Als HHV met punten naar huis wilde was het nu het moment ook door te pakken. Maar na 24-21 wist de Parabool met een paar mooie acties het gat weer te vergroten naar 28-21. Het lukte HHV nog om twee keer de korf te vinden voordat de scheidrechter de wedstrijd affloot met een stand van 28-23.

Volgende week speelt de selectie van HHV thuis begint met het tweede om 17:05 tegen DOW/TFS/Wez Handlich 3 met daarna HHV 1 om 18:20 tegen Oerterp/VKC 1