Afgelopen zaterdag begon de PLUS Cappendijck-formatie het nieuwe zaal seizoen thuis in Hollandscheveld. De tegenstanders zijn een bekende van de Hollandschevelders. De afgelopen jaren waren er meerdere ontmoetingen. Waarbij alsmaar duidelijk werd dat het aan elkaar gewaagde ploegen zijn.

In de aanval startten Estelle Boes, Birgit Strijker, Ruben Biemolt en Stef Zwartscholten. Het verdedigende vak bestond uit Anouk Koopman, Mandy Schuring, Sem Dekker en Corneel Kikkert.

Het was HHV wat gemakkelijk een voorsprong pakte. In een relatieve korte tijd stond de thuisspelende partij op 5-0 voorsprong. HHV wist langere tijd deze voorsprong te behouden. In de loop van de eerste helft verslapte HHV en kwam in een dip terecht. De Hollandschevelders zette de zeilen bij waardoor de ploeg weer een ruimere voorsprong op kon bouwen.

In de rust werd er besproken dat er op verschillende terreinen nog winst was te boeken.

De tweede helft duurde korter dan gedacht. Na 5 minuten werd de wedstrijd gestaakt nadat een paal afbrak. De stand stond toen op 14-7.
De wedstrijd zal op een later moment verder gespeeld worden.

Volgende week speelt HHV tegen het voor hen onbekende Lintjo