Op zaterdag 7 oktober mocht het eerste van HHV strijden in Hollandscheveld tegen Club Brothers 1 uit Groningen. Het was een belangrijke wedstrijd voor HHV 1 voor handhaving in de tweede klasse.

HHV startte in de aanval met: Ruben Biemolt, Sem Dekker, Estelle Boes en Laura Doldersum. In de verdediging begon HHV met: Corneel Kikkert, Stef Zwartscholten, Mandy Schuring en Janique Zomer.

De score werd geopend door een kleine kans aan HHV kant, 1-0. Hierna scoorde Club Brothers en werd de stand gelijk, 1-1. Waarbij aan de kant van HHV veel kansen genomen konden worden, was Club Brothers de bal vaak kwijt na één schot. Zo zijn verdubbelde scores op het scorebord voorbij gekomen; 4-2, 6-3 en 8-4.
Er werd gerust met een stand van 9-4 in het voordeel van de PLUS Cappendijck-formatie.

In de rust werd door coach Rick Duinkerken geattendeerd om de fouten eruit te halen in de verdediging en de tegenstanders geen makkelijke kansen te geven. Ook was het zaak om goede passes af te leveren in de aanval, als de verdediging de bal had onderschept.

De openingsscore na rust was aan HHV kant. Na een gelijke score op het begin van de wedstrijd is Club Brothers de gehele wedstrijd niet meer dichtbij een gelijkspel of winst gekomen. HHV liep langzaam steeds verder uit. Scheidsrechter H. Bruins floot de wedstrijd af met een stand van 17-8. Met deze uitslag is HHV 1 zeker van handhaving in de tweede klasse.

Voor HHV 2 was het vandaag ook een belangrijke wedstrijd. Bij winst kon HHV 2 het kampioenschap in handen krijgen. HHV 2 mocht het vandaag opnemen tegen Sparta (Zw) 4. Met weinig scores, deze wedstrijd, heeft HHV 2 gewonnen met 8-4 en zijn zij kampioen geworden in de Reserve 3e klasse R3-06 en promoveren zij naar de reserve tweede klasse na de zaalcompetitie.

De vier punten van de selectie kon nadien gevierd worden bij het s(z)oepfeest, wat altijd wordt gehouden bij de laatste thuiswedstrijd van de selectie in de najaars veldcompetitie.

Volgende week speelt de selectie van HHV zijn laatste veldwedstrijden; voor de zaal weer wordt ingegaan. HHV 2 speelt in de ochtend uit tegen AVO 5 in Assen en HHV 1 speelt ‘s middags uit tegen de Parabool 1 in Groningen.