Zaterdag 16 september speelde HHV 1 in Groningen tegen Club Brothers 1.

Het is een zonnige dag en 24 graden. Al een stukje koeler dan de week ervoor. Het was even zoeken naar de parkeerplek en daarna kwamen we aan bij Club Brothers. Rond 15 uur liepen we lege velden op en vroegen we bij de kantine of we op de juiste plek waren. Ze bleken maar 3 teams te hebben en daardoor was het rustig op de vereniging.

Doordat we een uur van tevoren aanwezig waren, hadden we tijd voor een goede voorbereiding. We begonnen met de bespreking. Na het verlies van vorige week was iedereen gedreven om de punten mee te nemen naar Hollandscheveld. We moeten met zijn allen gaan knallen vandaag. Fel op de ballijn, goede kansen zoeken en juiste passes. Het is belangrijk om allemaal door te zetten, ook als het wat zwaarder wordt.

Om 16.00 floot scheids G.H. van der Veen en begon de wedstrijd. In de aanval startten Ruben Biemolt, Menno Koetsier, Estelle Boes en Laura Doldersum. In de verdediging Corneel Kikkert, Stef Zwartscholten, Janique Zomer en Mandy Schuring. Op de bank zaten Anouk Koopman en Sem Dekker. Doordat de verdediging er goed bij zat, kwam HHV al snel in balbezit. HHV wist dit te belonen en het scoorde. HHV was zuiver en wist op een voorsprong te komen van 1-9. Club Brothers liet ons vrij en gaf ons veel ruimte om te schieten. We moesten dit gaan doorzetten! Eind van de tweede helft werd HHV iets slordiger in de passes en wisten we niet alle kansen juist af te ronden. We gingen de rust in met 5-14.

In de rust kregen we van coach Rick Duinkerken te horen dat hij tevreden was met de stand. In ons spel lagen nog wel wat verbeterpunten. Rick benoemde dat we de bal sneller moeten laten gaan, we moeten ons blijven aanbieden en onze tegenstanders bezig houden. We moeten geconcentreerd blijven in de passes en ook wat meer het dynamische spel meenemen.

In de tweede helft was HHV nog niet helemaal scherp. HHV maakte veel overtredingen waar Club Brothers juist gebruik van kon maken. Hier kwamen veel doelpunten uit. HHV zette een wissel in, Anouk Koopman nam de plek van Janique Zomer in. De doelpunten aan de kant van HHV vielen moeilijk. Wel had HHV duidelijk de overhand en wist met een stand van 13-23 te winnen. De punten gaan mee naar Hollandscheveld.

HHV 2 wist ook te winnen met een stand van 7-10 tegen Sparta Zwolle 4.

Volgende week 23 september speelt HHV thuis. HHV 2 speelt om 14.00 tegen AVO 5 en HHV 1 om 15.30 tegen de Parabool.