200eLidBrittKoops2

Op 9 mei 1961 werd de Christelijke Korfbal Vereniging Hollandscheveld Houdt Vol opgericht. Beter bekend in de volksmond als HHV. De veldlocatie van HHV was in de eerste jaren op een terrein dat lag aan het Zuideropgaande, waar globaal nu de weg De Boeten ligt. In 1976 kwam HHV terecht op het huidige sportterrein, omdat er een nieuw sportterrein aangelegd werd aan de Schoonhovenweg waar HHV een eigen trainingsveld en speelveld kon krijgen. Hier wordt op de dag van vandaag nog hard getraind en vinden vele wedstrijden plaats.

De korfbal begon met een klein aantal leden waarvan momenteel nog een viertal leden van het eerste uur lid zijn. De afgelopen jaren is dit aantal leden hard gegroeid, zo was Britt Koops afgelopen veldseizoen het 200e lid van de vereniging. Daar blijft het niet bij want inmiddels heeft HHV al 218 leden!

Tot op de dag van vandaag komen er alleen maar meer nieuwe korfballers bij en daar zijn wij als vereniging natuurlijk hartstikke blij mee. HHV wordt gezien al familieclub waar iedereen welkom is. Zo is er sinds kort ook ruimte voor mensen met een beperking die zouden willen korfballen.

Daarnaast vinden er vele activiteiten plaats binnen de vereniging. Er elk jaar een aantal vaste activiteiten zoals het Soepfeest, familiedag, jeugdkamp en verscheidene teamuitjes. Afgelopen jaar is er voor het eerst in tijden weer een bonte avond georganiseerd, wat erg goed uit pakte.

We hopen als vereniging dat alle spelers enthousiast blijven en dat we nog kunnen blijven groeien. Want hoe meer gezelligheid hoe beter. Dus mocht je na het lezen van dit stuk geïnteresseerd zijn, neem vooral contact op met HHV en probeer een keer een proeftraining uit!