Zaterdag 20 mei vertrokken de spelers van HHV 1 richting Duiven. Na een autorit van ander half uur kwamen we aan bij DUKO. Het zonnetje scheen en de spelers maakten zich klaar voor de wedstrijd. Door de blessure van Jarno Hein, hadden we een andere opstelling. In de aanval startten Ruben Biemolt, Sem Dekker, Estelle Boes en Laura Doldersum. In de verdediging begonnen Corneel Kikkert, Menno Koetsier, Mandy Schuring en Janique Zomer.

Om 17.10 floot scheids L. Weeren en kon de wedstrijd beginnen. In de eerste fase van de wedstrijd wist HHV gemakkelijk te scoren. De PLUS Cappendijck-formatie maakte veel gebruik van diepte lijnen en lange ballen. De doelpunten waren gevarieerd, vrijebal, kleine kans en afstandsschoten. Zo kwam HHV op een voorsprong van 0-5. DUKO begon wat feller te worden en wist vlak daarna twee doelpunten te maken. Het stond 2-5. In de laatste fase van de eerste helft, wisten zowel HHV als DUKO de korf te vinden. Het verschil bleef 3 doelpunten en we gingen de rust in met een stand van 8-11.

In de rust benoemde coach Rick Duinkerken dat we scherp moesten blijven. Er werden veel kleine herhalende fouten gemaakt, waardoor er veel vrijeballen voor DUKO ontstonden. We moeten scherp zijn en deze fouten niet meer gaan maken. Ook moesten we met iets meer pit gaan spelen. Onze acties moesten feller en explosiever worden.

In de tweede helft wist DUKO gelijk te scoren en stond het verschil op 2. HHV verslapte en maakte nog te veel fouten. Hier wist DUKO goed gebruik van te maken. Na 10 minuten gespeeld te hebben was de stand 12-12. Jarno Hein kwam er de tweede helft nog in voor Menno Koetsier. HHV wist een paar afstandsschoten te maken, waardoor de stand 16-18 was. Ondanks deze kleine voorsprong wist DUKO wederom terug te komen en kwam het eindsignaal van scheids met een stand van 19-19. We nemen 1 puntje mee naar Hollandscheveld. Hierdoor komen wij op de derde plaats te staan.

Het tweede team van HHV heeft de punten laten liggen in Nijverdal. De volgende wedstrijden worden gespeeld op zaterdag 3 juni tegen Zwart-Wit. HHV 2 speelt om 14.00 en HHV 1 om 15.30.