Afgelopen zaterdag reisde de PLUS Cappendijck-formatie af naar Wezep. HHV stond bij aanvang van de wedstrijd twee punten los van Rood-Wit op de ranglijst. Door het verlies wist de club uit Wezep weer op gelijke hoogte te komen.

HHV begon in gewijzigde opstelling waarbij Menno Koetsier ditmaal de plek van Jarno Hein innam. De aanval bestond uit Janique Zomer, Estelle Boes, Sem Dekker en Corneel Kikkert. In de verdediging startte Laura Doldersum, Mandy Schuring, Menno Koetsier en Ruben Biemolt.

HHV speelde vanaf het begin een matige wedstrijd. Het was de thuis spelende partij die overduidelijk de dienst uitmaakte. Na 20 minuten stond er een stand van 13-4 op het scorebord in het nadeel van de blauw witten. HHV maakte veel fouten en kwam niet goed in het spel. Hierdoor werd er gerust met een stand van 15-7.

In de rust werd er terugkijkend op de eerste helft geconstateerd dat het spel drastisch anders moest dan het eerste gedeelte van de wedstrijd. HHV zal alles op alles moeten zetten om de tijd te keren. Hiervoor zal vechtlust, concentratie en doorzettingsvermogen cruciaal zijn.

In de tweede helft wist HHV de wedstrijd niet naar de hand te zetten. Ondanks dat HHV de score opende na de rust. Het spel van HHV was onvoldoende om nog voor een verassing te zorgen. Bij de Hollandschevelders werden er enkele wisselingen gedaan waardoor Jorn Schiphof, Birgit Strijker en Anouk Koopman een plek innamen in het veld. Scheidsrechter M Schroten floot af bij een stand van 21-12

Het tweede team had eveneens geen goede dag. Het reserve team dat eveneens in Wezep speelde verloor met 16-8.

Voor de Hollandschevelders wordt het zaak om de komende weken betere wedstrijden neer zetten zodat de nodig punten gepakt kunnen worden om mee te blijven doen bovenin voor promotie.

Volgende week zal het eerste afreizen naar Duiven. Dit is een belangrijke wedstrijd omdat Duko op twee punten achterstand staat ten opzichte van HHV. Het tweede team zal spelen in Nijverdal.