Veldseizoen HHV najaar 2016

Het eerste deel veld is afgesloten, we gaan ons weer opmaken voor de zaal. Een samenvatting van wat er de afgelopen zeven weken op het korfbalveld van HHV is gebeurd.

Het vlaggenschip van HHV, Plus Cappendijk formatie, heeft niet de ideale start van de competitie gehad, met 4 punten staan zij gedeeld 6e in de poule en staat er nog maar één team als hekkensluiter onder hen. Twee wedstrijden werden er gewonnen en vijf verloren, hiervan werden 3 wedstrijden zeer nipt verloren met één of twee punten verschil. Het dubbeltje viel dus hierbij net de verkeerde kant op, hopen dat het straks na de zaal bij de returns wel de juiste kant op gaat vallen.

De tweede selectie ging voortvarend van start en staat dan ook bovenaan in de poule. Één wedstrijd ging verloren en de rest werd met redelijk duidelijke cijfers gewonnen. De nummer twee heeft één punt minder dus blijft in de nek hijgen. Na de zaal dus zaak om deze lijn door te trekken en geen punten te verspelen.

Het derde speelde in een leuke poule waarin iedereen van elkaar kon winnen of verliezen. Het niveau lag heel dicht bij elkaar. Het winnen van drie wedstrijden, gelijk spelen van een wedstrijd en het verliezen van twee wedstrijden heeft als resultaat dat ze als tweede zijn geëindigd in de poule. Evenveel punten als de kampioen, maar een iets minder doelsaldo.

HHV Midweek wist helaas één van de zes wedstrijden te winnen en behaalde dus twee punten. Echt van de mat werden ze niet gespeeld maar helaas scoorden de tegenstanders af en toe wat makkelijker, waardoor er toch verloren werd.

De A1 speelt ook in een zware poule. Twee gewonnen wedstrijden levert hun toch een laatste plaats op. Er zijn twee teams in de poule die er bovenuit steken qua punten, maar de andere zes hebben een onderling verschil van 3 punten, kortom voor de A1 zaak om straks na de zaal punten te sprokkelen daar waar het kan en dan hopen dat de anderen minder geluk hebben.

HHV B1 speelde in een poule van vier, waarin ze twee keer dezelfde tegenstanders troffen. Beide wedstrijden tegen DOS’46 B3 werden gewonnen, maar van Oranje Zwart en DOS Kampen konden geen punten worden gepakt. Met vier punten werd dus de derde plaats in de poule behaald.

HHV B2 speelde 6 leuke wedstrijden en wisten daarvan twee winnend af te sluiten. Thrianta was duidelijk een lastige tegenstander voor HHV, maar tegen Juventa en SDO wisten ze toch een wedstrijd te winnen. Iedere wedstrijd werd er wel gescoord, maar helaas af en toe iets te veel tegen gekregen.

HHV C1 is kampioen geworden! Na een zeer goede start van 3 winst wedstrijden werd de vierde wedstrijd verloren, dit verlies werd de week erna gelijk hersteld met een winst en de  laatste wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Hierdoor behaalden ze 9 punten en dat zijn 2 punten meer dan de nummer twee heeft behaald, feest dus en op de kar door het dorp.

HHV C2 zat in een hele zware poule en wist helaas dan ook geen wedstrijd te winnen. Het scoren van doelpunten is heel lastig, dus daar zal in de zaal hard aan worden gewerkt om in het voorjaar de scores in de wedstrijden te verhogen.

HHV D1 had een duidelijke kampioen en verliezer in de poule zitten, dus hebben ze gestreden om de tweede plaats, maar helaas moest deze toch aan Blauw Zwart worden gegeven. Toch hebben ze het de kampioen wel moeilijk kunnen maken, maar net niet genoeg.

HHV E1 onze tweede kampioen van de jeugd! Met duidelijke verschillen werden alle wedstrijden overtuigend gewonnen en zijn ze dus ongeslagen kampioen geworden. HHV eindigde met 12 punten bovenaan en de andere drie tegenstanders hebben onderling de punten verdeeld door allemaal met 4 punten de competitie af te sluiten. Ook voor de E1 was het dus feest en werd er op de kar door het dorp gereden.

Samenvattend was er voor HHV veel vreugde bij de kampioenen, maar wat zuurdere gezichten bij de teams die het heel lastig hebben gehad in hun poules. Het 1e  en de A1 kunnen na de zaal alles nog rechttrekken door dan de wedstrijden te winnen om zo in de middenmoot te eindigen. Het 2e  zal proberen om de koppositie vast te houden om zo uiteindelijk de kampioen te worden. Alle andere teams beginnen na de zaal in een nieuwe poule waarin het dus weer alle kanten op kan.

Natuurlijk werd het veldseizoen gezellig afgesloten met het jaarlijks terugkerend SZoepbuffet, waarbij diverse soepen werden aangeboden door supporters als maaltijd om vervolgens een feestje te kunnen bouwen voor jong en oud.